1.321 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Mor / Søn (uheld) parret Mor / Søn (uheld) parret

Kære alle.

Jeg håber i nyder det dejlige forårsvejr.

I dag skete der et uheld. Vi luftede alle kaninerne i det gode vejr (i hver deres græsbure) og så havde vi Willy løbende frit som han plejer. Alle bure er sikret som de skal være, og vi havde på ingen måde forestillet os at der skulle blive problemer. Lige indtil....

Willy bryder ind til vores dame (og ulykkeligvis også hans mor) Olivia, og vi opdager det ved at han ligger inde i hendes indhegning, og de "halvsover" i solen ved siden af hinanden.

Der kunne nemt være sket en parring, og det frygter vi desværre også er sket.

Det er som sagt mor/søn - Willys forældre er på ingen måde i familie med hinanden, og jeg har før ladet mig fortælle at det derfor ikke skulle være en ulykke, altså en mor/søn parring.

http://www.fionas.dk/Kaniner/Pasningogpleje/avl.html

(læs overstående)

Men hvad har i af viden omkring dette? Alle gode råd erfaring og tips modtages med kyshånd.

Venligst Andrea

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mor / Søn (uheld) parret
  • #1   1. maj 2012 Min kammerat har fortalt mig, at man kan bruge det til at fremhæve bestemte egenskaber ved hunde, og at det er en sådan parring, der bedst får ønskede egenskaber frem.

I mine øjne synes jeg dog at sådan en parring er al for tæt beslægtet - linjeavl eller ej.

• #2   1. maj 2012 det hedder linjeavl men er indavl, det bliver desværre gjort bevidst i nogle kredse og er pænt klamt, men der vil ikke ske den helt store belastning hos ungerne..

• #3   1. maj 2012 det er linjeavl /indavl der sker ikke noget ved nogle enkelte gange at det sker ...

• #4   1. maj 2012 Hvad er der "klamt" i linieavl, hvis jeg må spørge?

• #5   1. maj 2012 se fra mennekse syn er det lidt klamt. Det ville være det samme som du skulle have børn med din far, bror eller egen søn. det hedder så incest i menneske verden

• #6   1. maj 2012 Jo, men nu er dyr jo ikke mennesker og man kan jo ikke bare tillægge dem menneskelige følelser på den måde. Når først de er fravænnet, så er moderen bare en anden artsfælle...

• #7   1. maj 2012 Man kan sagtens parre moderen med søn har selv en hun som skal parres op med sin far;) mender der er ud til 7 generation man ikke må parre dem mere og der mender jeg det er sådan:
    mor for unge
    unge(som så er voksen nu) parres med far
    ungen får unger
    som man parre med deres far osv.

Men jeg gør der ikke mere end 0-3 gange ud smiley

• #8   1. maj 2012 *det

• #9   1. maj 2012 Hvis man ved hvad man laver og kender linierne, kan der faktisk være fordele ved linieavl/indavl. Men man skal bare huske at ligesom de gode gener bliver forstærket, så bliver de dårlige også....

• #10   1. maj 2012 bakkehuset man kan ikke på den måde sætte tal på hvornår indavl slår fejl.. som maria sige så bliver de dårlige gener også forstærkede, og der er ingen som ved om de skulle vise sig at være de stærkeste denne gang.

der er heller ikke nogen som siger dyrene føler sig frastødt af det, jeg sagde ud fra et menneskeligt syns punkt så er det klamt.

og ja der er mange kloge hovede som taler stærkt for indavl, og der er lige så mange kloge hoveder som taler imod..
    jeg kan kun sige ud fra mit eget synspunkt, så mener jeg ikke man bør gøre det, hvis der er andet godt avlsmartriale ved hånden

• #11   1. maj 2012 Tusinde tak for alle jeres (delte) meninger og erfaringer.
    Jeg er meget glad for at dette trods alt ikke er katastrofalt for Olivia. Selvom dette på ingen måde var hensigten, så kan jeg nu puste lidt mere lettet op.

Igen, mange tak!

• #12   2. maj 2012 Der sker ikke noget ved det. Men hvis de nu begge er bærere af et gen for en arvelig lidelse som fx tandfejl, så kan det komme frem ved ungerne. Men det kan så bruges til noget konstruktivt - at ingen af kaninerne skal avles på i fremtiden smiley

• #13   2. maj 2012 Er selv MEGET modstander af linieavl.
    Men sket er sket, og hvis der er en fejl ved ungen...AFLIV DEN!
    husk at informere køber om at dette er indavl.

• #14   2. maj 2012 jeg havde en mor , og et barn der parrede for mange år tilbage.. vi er henne i 2000.. der blev 3 til sdan nogle freaks unger.. med et ben for meget, og åbne øjne ved fødslen. to døde da de var 4 uger gamle. .dyrelægen mente det var fejl inden i , hjerte eller andet. smiley det var rigtig grimt og håber aldrig at nogle skal se sådan nogle små pus være så hjælpeløse smiley
    de blev aflivet. smiley

• #15   2. maj 2012 Så må det være moderen eller faderen der har været galt eller moderen har fået noget hun ikke har kunne tåle der for mange avlere bruger linjeavl/indavl

• #16   2. maj 2012 ann hold da op det må også have været en voldsom oplevelse for en lille pige at se. du var jo ikke ret gammel

• #17   25. mar 2013 Jeg synes at indavl er totalt forkert... Hvis man ser tilbage på folk i 16-1700 tallet, ser de også meget ejendommelige ud, netop fordi de var så indavlet!! Og folk blev også hurtigere syge... Bakkehuset: du er jo helt ved siden af vinduet smiley .. I naturen ville indavl ikke eksistere på samme måde, fordi hunnen ville jage hannerne bort, før de endnu var kønsmodne ...

Kommentér på:
Mor / Søn (uheld) parret

Annonce