{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
715 visninger | Oprettet:

Hvornår stopper ægløsning hos marsvin? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en energifyldt han, der har mistet sin hun. Hunnen fik 3 kuld og efterfølgende gad hun ik parres længere. Hun satte måsen i jorden/i hjørnet af buret eller tissede ham i hovedet. De gik sammen i yderligere 2 år indtil hun døde som 5-6 årlige. Min han bliver virkelig vred på andre hanner, derfor har jeg tænkt, at en ældre hun vil give ham selskab. Derfor mit spørgsmål:
Hvornår stopper ægløsningen hos marsvin?
Kan læse mig til at avl stoppes ved 3-4 års alderen. Blot for at beskytte hunnen, eller fordi de der omkring ikke kan avles længere?
Han hygger sig, går frit i haven om sommeren og er inde om vinteren. Men han savner selskab. Tøffer troligt rundt efter kattene og når fugle lander på græsset, løber han over til dem!!
Har fået tilbudt en 3 årlige hun, men vil lige forhøre mig hos jer!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår stopper ægløsning hos marsvin?
  • #1   28. jun 2020 jeg har haft hunner det fødte unger som 3 årige, så jeg tror bestemt ikke du skal regne med de ikke kan få unger der. Vil du være sikker på om hun kan få unger mere må du bede dyrlægen finde ud af det, tænker de kan tage en blodprøve der kan vise det. Tænker også det ville være nemmere bare at få din han kastreret...

• #2   29. jun 2020 Tak for dit skriv. Vil ikke tage chancen med at få ham i narkose nu han er så gammel. hilsen Maria

• #3   9. jul 2020 Jeg overtog et 5-årigt marsvin som en måned efter fødte to unger... Jeg tror ikke at ægløsning stopper hos marsvin - de bliver bare svagere og skal ikke avles på når de er gamle, altså for at beskytte dem. Alle hunner tisser på hanen hvis de ikke lige er interesseret når han ønsker at parre dem eller for at markere sig over for andre hunner.

Kommentér på:
Hvornår stopper ægløsning hos marsvin?

Annonce