Kanin brunst igen igen Kanin brunst igen igen
Jeg har min belgisk kæmpe som nu er begyndt at plukke sig og lave redebygning med en 17 dages mellem rum, plus minus. Har oprettet en tråd i forhold til hendes opførelse.
Men mit spørgsmål denne gang lyder, den dag hun bygger reden, er hun da godt i brunst? eller er hun ovre den der? Kan jeg (hvis det sker igen) bruge det som en pejling i forhold til hvornår jeg skal sætte hende ind til hannen?
okt 2011
Følger: 30 Følgere: 26 Emner: 9 Svar: 283
Nogle der bygger rede er jo indbildsk drægtige, og vil absolut ikke parres.
Så hvis du vil have hende parret er det bedre at se på hendes køns organer. Når de er røde og lidt hævede er hun i brunst, og kan kome ind til hannen.
Men noget du også skal tænke på, er om du vil avle videre på hende.
Det kunne lyde som om hun er lidt ustabil, hvis hun bygger rede så tit.
Og måske det arves videre til næste generation.
mar 2012
Følger: 14 Følgere: 14 Gnavere: 7 Emner: 41 Svar: 340
Hun har kun gjort det to gange nu, den første gang byggede hun ikke direkte en rede, men havde plukket sig selv og lagt det i et hjørne, her anden gang havde hun lavet rede med halm og massere af hård.
syntes jeg havde læst et sted de godt kunne finde på det når de var i brunst?
Er i forvejen lidt usikker på hvad hun egentlig skal, da min kærlighed er faldet på new zealand red, men havde tænkt hun skulle lave et par blaningskuld inden hun måske skulle videre, til en anden der ville avle lidt til slagt.
Men måske det helt skal droppes. Har haft hende sammen med en han for noget tid siden uden nogen form for vellykket parring (efter min bedste overbevisning) Og derfor skrev jeg ikke datoen op, (ved nu at det vilel nok være klogt uanse hvad) så bedste hovedregning siger at det er næsten 3 uger siden og har læst at hvis de ikke er drægtige kan de finde på at lave rede på dag 17 da de der kommer i brunst igen. (hun plukkede sig selv første gang et par dage før hun kom sammen med hannen)
Men du mener det kan være hun simpelthen er en svær kanin at arbejde med avls mæssigt. Det skal lige siges hun kun er knapt et år. så hun har ikke haft unger før
okt 2011
Følger: 30 Følgere: 26 Emner: 9 Svar: 283
Og har man en hun der tror hun er drægtig det meste af tiden kan hun være svært at få parret, for så tager hun ikke imod.
Og den egenskab vil jeg være ked af hvis den går i arv. Men det skal siges jeg har ingen erfaring i om det gives videre til ungerne.
Men samtidig synes jeg også du skal prøve at give hende en chance mere.
Så prøv at se om hun ikke blive sig selv igen om kort tid. Og ikke får flere tossede ideer.
Kanin brunst igen igen