{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.271 visninger | Oprettet:

er mit guldhamster gravid {{forumTopicSubject}}

er mit guldhamster gravid. mit guldhamster bliver tykker og tykker, men den har ikke hvadet sammen med en han.
men for nongle uger siden købte jeg hinde i en dyrehandel,
hvor hun bodede sammen med to på hindes, størelse jeg ved ikke om det var drene eller piger. men jeg har hinde nu i et stort bur med kiwi og kiwi snuser hele tiden til hinde og kiwi snuser virklig meget bag på hinde

er hun bare tyk ELLER gravid

PLIZZ HJÆLP

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er mit guldhamster gravid
  • #1   22. mar 2012 hvis hun er en guldhamster, så skal hun IKKE gå sammen med andre! så start med at sætte hende for sig selv!

At købe dyr i en dyrehandel er - ja... risikabelt!
    Man risikere at få ikke bare syge og/eller uhåndterbare dyr - men man risikere i høj grad at få drægtige dyr hjem smiley

hvis hun er gravid kan du ikke gøre meget andet end at læse op på hamsteravl og gøre det bedste for hende op til hun skal føde, gøre ungerne tamme og sælge dem til gode hjem.

• #2   22. mar 2012 kiwi og kokos elsker og være sammen men jeg er jo ikke sikker på om hun er gravid og hun er begynd af være rigtig rolig

• #3   22. mar 2012 Marika, jeg tvivler på at de elsker at være sammen, da hamstere er kolonidyr, og ikke flokdyr. Det vil sige, at de ikke har godt af at være sammen, da de for det meste vil forsøge at slå hinanden ihjel på et eller andet tidspunkt.
    Så du burde nok få dem skilt ad med det samme.

Med hensyn til mulig graviditet, så er der, som Pia siger, ikke meget andet at gøre end at vente og se.

• #4   23. mar 2012 Guldhamstere er slet ikke kolonidyr. de er solitære = eneboere!

De skal IKKE bo bo sammen. det tager præis ½ sekund så er en eller begge slået ihjel, præcis på det tidspunkt hvor du synes de ser så søde ud sammen og vender ryggen til dem smiley

• #5   23. mar 2012 Er det ikke det samme som kolonidyr? Bor i hver deres hule i et generelt område, og kun mødes for at parre? smiley

Point being - de skal ikke gå sammen i hvert fald, haha

• #6   23. mar 2012 smiley de bor sammen i en hule og jrg tænker også og få dem skilt idag

• #7   23. mar 2012 nej ikke helt det samme som kolonidyr.

Guldhamstere er solitære = ser slet ikke hinanden ud over, når der skal parres. De bor faktisk med relativt stort afstand mellem sig og mødes de vil de slås! De kan være uhyre territoriale. De har intet socialt samværd med hinanden og vil ikke opsøge hinanden for andet en parringen (hunnen opsøger hannen).

Kaniner, som er kolonidyr, bor i hver sin hule op og ned af hinanden i store kolonier.
    De ser hinanden, går fredeligt (som regel) omkring hinanden, spiser sammen, er sammen osv. i timerne de er vågne, i det de udnytter tryghed i antal ift. rovdyr som f.eks. ræven eller rovfuglen. Når man er mange, så er risikoen, for at det er et bestemt dyr som bliver taget, mindre.
    Deres huler ligger meget tæt og de er faktisk rigtig meget "omkring hinanden" - men de har hver sin hule, som fortrækker til, når de har små unger, når de sover osv. og der passer de så helt sig selv.

• #8   23. mar 2012 hvor mange dage er det egentligt siden du fik hende hjem?
    du skriver nogle uger, men er det 2, 3 eller 4 uger siden?

guldhamstere går drægtige 16 dage ret præcist, så hvis det er mere end 16 dage siden hun sidst har gået sammen med andre hamstere som kan have været han - så er hun ikke drægtig! smiley

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #9   23. mar 2012 Hmm.. Marika, var det ikke dig som gerne ville avle og du vidste sååååå meget om hamstere?

• #10   23. mar 2012 jov det var mig men jeg har aldrig købt hamster for dyrehandlere jeg avler dem selv

• #11   23. mar 2012 jeg tror det var 3 uger siden

• #12   23. mar 2012 Altså undskyld men der er jo ikke forskel på hvordan en hamster er gravid om den er fra dyrehandel eller om det er en du selv har avlet.

Samt, siden du selv avler, hvorfor så købe i en dyrehandel.

Og undskyld jeg måske virker rimelig grov, men syntes du opretter mange tråde af en som ved en masse om hamstere. Er din mor der ikke til at svare på de her ting? Altså det var jo hende som syntes du skulle have guldhamstere?

• #13   23. mar 2012 jeg købte hinde jo i dyrhandel så jeg ved ik om hun er blivet parret eller om hun bare er tyk

jeg havde kun kiwi så jeg vil købe en dreng i dyrehandlen men det viste sig det var en pige

og min mor ved intet om hamstere den eneste i familien er mig der hved noget SÅ HUN KAN IK SVAREDE

• #14   23. mar 2012 Hvis du er den eneste i familien som ved noget om hamstere, og du dog ikke rigtig ved noget om dem (som vi har kunnet læse os frem til), så synes jeg måske ikke du burde have dem.
    Derudover står der i hendes profil på din side, at hun er på størrelse med en dværghamster, så jeg tvivler på at hun er tyk - det lyder mere som om hun bare vokser til normal størrelse.

• #15   23. mar 2012 Okay, så et spørgsmål, har du overhovedet avlet før, eller er det noget du vil begynde på, for er blevet i tvivl.

Men jeg vil mene du er nød til at læse lidt mere op omkring hamstere evt få din mor til at hjælpe dig for det er ikke kun sjov og ballede at have en guldhamster. (eller nogen andre dyr for den sags skyld)

Jeg vil mene at du har ret til at få den byttet til en pige da de tydeligvis har solgt dig en hamster som ikke lavede op til forventningerne. Dog vil jeg uanset hvad ikke sætte guldhamstere sammen.

• #16   24. mar 2012 jeg vil aldrig stoppe med af have hamstere da jeg elsker dem af hele mit liv og jeg har avlet flere gange og guldhamster er netop ikke for sjove det er min lille familie
    som betyder alt for mig

• > Simse <

#17   24. mar 2012 Men så må du altså begynde at tage dig lidt sammen - og jeg siger ikke dette for at være ond, men for at hjælpe dig og dine dyr.

Læs om guldhamstere her:
    http://simsesdyr.weebly.com/guldhamster---pasningsvejledning.html
    (link fjernet)
    (link fjernet)

• #18   24. mar 2012 Du behøver ikke skille dig af med dem, men du skal lære noget mere om dem for deres skyld.
    Man skal huske man har ansvar for et andet liv når man tager et dyr til sig og så er man os nød til at vide hvordan det dyr skal passes så.

Så prøv at læs de sider som Simse har linket til.

• #19   25. mar 2012 i tror jeg ikke hved end skid men ved i hvad lad være med af hjælp mig jeg hved hvad man skal vide og endda mere end det
    måske er det jer der skulle læse mere om dyr

• #20   25. mar 2012 Okay, jeg forstår ikke helt hvor du vil hen med det her?
    Du spørger om hjælp og råd... Men du vender det direkte mod os, når vi forsøger at hjælpe både dig og dine dyr.

• #21   25. mar 2012 Undskyld. men du spørger om hjælp gang på gang, hvorfor gør du det hvis du ved alt om dyr som du behøver vide.
    Vi siger ikke det her for at være onde over for dig vi gør det for at hjælpe da du spurgte om hjælp, men hvis du ikke ønsker hjælp så lad være med at spørge.

Samt burde vi læse mere om dyr, hvorfor skulle jeg læse op om guldhamstere når jeg kun har Roboer og tro mig jeg har læst hvad der er muligt om dem og jeg ved at jeg aldrig vil begå den fejl at købe en han som viser sig at være en hun da jeg selv kan se forskellen, hvilket du også burde kunne når du selv avler. smiley

• #22   25. mar 2012 Og hvis ikke vi vidste noget om dyr, ville vi ikke sidde og give dig gode hjemmesider med en masse info om hamstere. Og jeg tror heller ikke Simse ville have skrevet en hel side om det, hvis ikke hun vidste noget om dem smiley

• #23   25. mar 2012 mit spørsmål var om den var gravid men jeg hved hvad den er nu da jeg kan se det på den og jeg bede ikke om råd jeg havde et spårsmål som jeg selv fandt ud af og jeg kunne ligesom ikke kigge om det var en dreng eller en pige da hin der abejtede ikke kunne få fat på den så jeg tog den og jeg spurte hinde men hinds svar var **det hved jeg ikke**

PS: SÅ STOPPER VI HER

• #24   25. mar 2012 Okay vi stopper her, men husk på hvor meget du modsiger dig selv. smiley

• #25   25. mar 2012 haha jeg ved sku mere end dig

• #26   25. mar 2012 Marika B

Du sagde vi stoppede og jeg sagde ok så skal du ikke begynde at spille smart over for mig jeg har haft dyr og gnavere i over 11 år så stop du hellere nu, for det der var ikke en smart bemærkning hvis du senere hen ønsker hjælp til noget.

• > Simse <

#27   25. mar 2012 Oh my god...

• #28   25. mar 2012 søs h
    jeg er ret ligde glad jeg har haft hamstere lige så længe jeg kan huske så lad være med af tro jeg spiller smart jeg sigder bare af du ik hved alt som den eneste

• > Simse <

#29   25. mar 2012 Hun er da heller ikke den eneste.

• #30   25. mar 2012 Jeg ved ikke alt om guldhamstere og har jeg på intet tidspunkt sagt.
    Men det er at spille smart at skrive sådan en kommentar så vi stopper som du skrev.

For jeg har min indstilling om dig og den har jeg haft siden vi snakkede sammen for længe siden.

• #31   25. mar 2012 Og du sagde ikke at jeg ikke var den eneste der vidste alt du skrev "
    haha jeg ved sku mere end dig "
    Og gør du om guldhamstere for er mange år siden jeg havde en så jeg kan ikke huske særlig meget om dem.

• #32   25. mar 2012 Det var da helt utroligt.

• #33   25. mar 2012 STOP HER

• #34   26. mar 2012 den skal ik føde men det skal kiwi

Kommentér på:
er mit guldhamster gravid

Annonce