kanin parring. spørgsmål til de erfarende. {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige et par spørgsmål ang parring som jeg ikke lige syntes jeg kan læse mig til.
1. Kan en han kanin være for lille til en hun kanin? 2. Hvordan foregår jeres parringer? Mener hvor mange gange og hvor længe kommer hunnen ind til hannen? 3. Kan en han klare flere hunner samme dag?
Jeg har to belgisk kæmper på 11 mdr jeg gerne vil have parret nu. For en uge siden lukkede jeg den første hun ind til hannen. Hun lagde sig til, men det var som om pasningen ikke blev færdig gjort. Hun gik hurtigt fra ham igen. Lagde sig til og så gik kort tid efter. Jeg lod dem værre, men det blev bare ved sådan. Til sidst gad hun ham ikke mere og jeg tog hende væk. Dagen efter prøvede jeg igen og der jagtede hun ham så jeg tog hende ud.
Gav hannen en pause. I forgårs lukkede jeg så den anden hun ind til ham, og det samme skete, hun lagde sig til hvorefter hun gik. Det blev ved en times tid inden jeg tog hende ud. 5 timer efter prøvede jeg igen og det samme skete. Og igen dagen efter, her virkede hun dog mindre interesseret. Og idag da jeg prøvede igen begyndte hun bare at spise hans mad. Så tog hende ud. Prøvede så at sætte den første hun ind til ham, men hun angreb ham, så hurtigt ud igen.
Nu tænker jeg bare. Kan de godt være drægtige? Det var jo ikke ham der gik fra hende men hende der gik fra ham, under selve parringen? Eller er der en anden grund til de ikke gider ham?
Gør jeg noget forkert?
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 11 Gnavere: 7 Emner: 2 Svar: 22
mar 2012
Følger: 14 Følgere: 14 Gnavere: 7 Emner: 41 Svar: 340
De lagde sig begge til første dag med rumpen i vejret og lod ham hoppe på. Ville de gøre det selvom de ikke var rigtig i brunst?
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 11 Gnavere: 7 Emner: 2 Svar: 22
jun 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Gnavere: 2 Emner: 43 Svar: 791
det er belgisk hanner jeg har..
jeg har nogen af hunnerne hvor en enkelt paring er nok, og vil tror det tager omkring 2-3 sek, for ham at parre. Så jeg vil vudere dine kaniner godt kan være drægtige, hvis du altså har se ham få udløsning hvor han var på ryggen af dem
mar 2012
Parre den samme han fire hunner om dagen? Hvor lang tid går der mellem hver?
Tak for dit svar
jun 2011
jun 2011
jun 2011
tror jeg vil prøve det med at lægge lidt gødning fra hannen ind til hunnerne, det var en god ide
mar 2012
Kan en han kanin være for lille (ikke for ung men str mæssigt) til en hun kanin?
mar 2012
Men det der skete var bare at de gik fra ham så tænkte han måske ikke rigtig kunne komme til eller andet? Han hopper godt nok op bag på og de lagde sig fint til ned på maven og rumpen i vejret, men 30 sekunder efter gik de. han fulgte så bare med og hoppede på igen.
mar 2012
kanin parring. spørgsmål til de erfarende.