Hamster: Undervægtig unge? {{forumTopicSubject}}
Jeg står i den situation, at den ene af mine hamster unger er meget lettere end de andre. Hun har kun taget 1g på siden d. 8. Januar (og vejer nu 10g), hvorimod de andre har taget mellem 5g-10g på (og vejer mellem 15-20g), og de er nu 16 dage gamle
Jeg har holdt godt øje med hende siden jeg opdagede det her i dag (da hun har virket fin indtil nu), og jeg har da set hende både drikke lidt hos moren, og spise lidt hamstermad, men jeg er stadig bekymret for om hun får nok. Jeg har ikke haft det her problem med hamsterkuld før, så jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre.
Derfor vil jeg høre om jeg burde købe noget mælke erstatning, selvom hun er ved at være så gammel? Eller skal jeg hellere fodre hende gode men mættende/fedende ting? Jeg er helt lost lige nu, og vil (sjovt nok) ikke miste hende, så jeg håber I kan hjælpe lidt :S
Mvh, Ellisif
jan 2011
Følger: 12 Følgere: 22 Gnavere: 10 Emner: 5 Svar: 116
Er der et bestemt mærke, eller en bestemt slags, du kan anbefale? Og hvor meget skal de have dagligt, sådan ca?
Der er 8 unger + moderen, hvis den info hjælper lidt
jan 2011
Og det er så typisk at det er hende jeg har forelsket mig fuldstændig, som bliver her. Men på den anden side er det kun godt, så jeg kan holde øje med hende fremover, og være sikker på at hun rent faktisk spiser.
Jeg synes også det er "godt" at det sker i trin, som det her. Så kan jeg forberede mig på det lidt mere, og vide hvad jeg skal gøre, hvis nu det sker mere drastisk en anden gang.
jan 2011
jan 2011
maj 2010
Følger: 20 Følgere: 23 Gnavere: 1 Emner: 16 Svar: 690
mine hamsterkuld har altid en lille skål med havregrød stående i buret (en lille skål med havregryn og så lidt varmt vand hen over - voila )
dertil killingevådfoder en gang dagligt...
man kan også bruge risgrød o.l. pulver-babygrød, hvis man har lyst..
det er ikke unormalt at én unge bliver mindre end de andre, men så længe de får et godt hamsterfoder, har tilskud i form af killingetørfoder og så tilskud i form evt. tørrede melorme, killingevådfoder, havregrød, babygrød o.l. så burde den fint blive som den skal være - også selvom den forbliver den mindste i kuldet, så længe de går sammen
okt 2012
Følger: 1 Svar: 3
Hamster: Undervægtig unge?