878 visninger
|
Oprettet:
Kende forskel på ungerne? {{forumTopicSubject}}
Hvad kan jeg gøre så jeg kan se forskel på mine musse unger?
Jeg har 10 musse unger, men 5 af dem skal min kæreste aflive til foder i næste uge, og der er jeg ikke hjemme, så han skal vide hvilke mus han skal tage og ikke tage.
Men hvordan kan jeg lige mærke dem?
Kan man give dem neglelak på halespidsen, eller er det skadeligt? Håber i kan hjælpe
jun 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Gnavere: 23 Emner: 3 Svar: 23
Vi bruger sådan nogle harmløse børnetusser, det holder et par dage og så kan man opfriske farven igen hvis det er nødvendigt. Vi sætter et mærke på halen:)
Af ren nysgerrighed, hvad skal du fodre med dem?
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Gnavere: 13 Emner: 63 Svar: 251
Hvilke tusse kan du anbefale? (:
Det er min kæreste der har to slanger, og det er nemmere og billigere at avle selv, selvom jeg har det rigtig svært ved at de skal aflives xD
Heldigvis tager jeg til Kina på tirsdag, og er der i en uge, og så kan han aflive dem der.
jun 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Gnavere: 23 Emner: 3 Svar: 23
Hvilke slanger? De skal jo også have noget at æde. Det gode ved at opdrætte selv er jo også, at du ved hvad musene har fået og spise. + at de (forhåbentligt) har haft et godt liv hjemme hos jer selv:)
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Gnavere: 13 Emner: 63 Svar: 251
Ja, det er nemlig rart at vide at de har levet under ordenlig forhold, og jeg ved hvad de er blevet fodret med, i stedet for bare at købe mus ved en dyrehandler hvor de bare går 1000 mus sammen, og har fået unger på kryds og tværs.
Nu er det her mit første kuld, men min plan er at have 3 hun mus som kan skiftes lidt om at få unger, så de ikke bliver overbelastet, og der ikke kommer indavl, og så bliver de selvfølgelig pensioneret engang, når jeg mener de har fået unger nok (:
Kende forskel på ungerne?