Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  magler en kontrakt på udlånd til avl??
  • #1   19. sep 2011 Jeg har efterhånden lånt en del hanner gennem årene. Har faktisk en lånehan på besøg lige for øjeblikket. smiley

Jeg har aldrig skulle skrive under på noget da folk har tillid til at jeg ikke bare stjæler dem eller ikke passer dem ordentligt. Synes man skal stole på folk. Og hvis man mistænker dem for noget så lade hver med at låne.

• #2   19. sep 2011 jeg vil så sige at det overhovedet ikke skader at være på forkant, sådan at man fra start af ved hvad der forventes af begge parter. Der kan nemt være forskel på hvornår man individuelt f.ex. synes at dyret skal til dyrlæge... og så er det bare nederen at selv synes at ens dyr skulle have været afsted, hvis ikke den anden har syntes det samme.

• #3   19. sep 2011 det jo det men kan ikke finde en kontrakt der passer til et marsvin det er alle hunde

• #4   19. sep 2011 Så kan du jo selv stykke noget sammen.

• #5   19. sep 2011 præcis.

Det som den kan indeholde er sådan noget som, hvordan du forventet dyret bliver passet.. negleklipning, foder osv... hvornår du forventer at det tilses af dyrlæge, og hvem der skal betale. Hvem der skal betale hvis dyret kommer sygt hjem, og evt. smitter din bestand - og hvem der skal betale hvis du sender til udlån og bringer smitte til låners bestand (ringorm f.ex.).
    Hvad hvis kuldet ikke bliver til noget... dødfødte, drægtighedssyge osv, vil det give 'ret' til en omparring med samme eller ny hun.

Du skal sådan set bare løbe skrækscenarier igennem i hovedet, og så plotte ned på papiret hvordan de undgåes.

• #6   19. sep 2011 Og husk at det skal være ens for begge. Låner vil fx synes det er urimeligt hvis låner skal betale hvis låners hun smitter dit dyr, men at du ikke skal betale hvis dit dyr smitter hendes dyr.

• #7   19. sep 2011 og hvad hvis dyret dør under udlånet?

hvis vi skal være helt realistiske, så er sådan en kontrakt egentligt ikke ret meget værd. Det kommer nemlig til at koste knapper, hvis man vil følge igennem på det pga misligeholdelse. For i bund og grund, så kan et tilsyneladende pålideligt menneske være en stor røv, når læsset vælter.

Derfor låner jeg af princip ikke mine dyr ud, lissom jeg ikke tager hunner ind til mine hanner. Jeg gider ikke stå og bøvle med smittefarer og evt. tumpede mennesker. Vennetjenester, det er noget helt andet - for her kender jeg folk ordentligt på forhånd.

• #8   19. sep 2011 Sweet Lead:
    Jeg er meget enig i at det med kontrakter dybest set ikke kan bruges, og man bør tænke sig godt om før man begynder at låne dyr eller låne dem ud.

---

Man kan sige, at du ikke rigtig kan stille noget op, hvis der er en der vil røvrende dig.
    Men ellers er det vel bare helt generelle ting der skal skrives ned.

Hvordan med pris?
    Hvem har retten til ungerne?
    Hvad hvis der ikke kommer nogen unger?
    Hvad gør man i tilfælde af sygdom?

• #9   19. sep 2011 det man KAN bruge dem til, er at man lige får vendt de her ting i luften, sådan at begge parter kan få afklaret hvad der forventes - og hvis man finder et punkt urimeligt, så kan man enten bakke ud her, eller forhandle.

Det er pænt nederen at stå i en situation og være dybt uenige og begge mene at 'det vidste den anden godt, for det var underforstået'

• #10   19. sep 2011 Enig i alt det i andre har skrevet.

Jeg vil dog lige gøre opmærksom på ( da jeg ikke kan se det står nogen steder) at juridisk set kanen kontrakt ikke bruges til ret meget.

Men at få vendt tingene og blive enige kan den da bestemt bruges til.

• #11   20. sep 2011 har prøvet at skrive lidt mangler jeg noget efter jeres mening

Hunnen kommer her og går her i 20-30 dag max.
    Hvis hunnen ikke bliver drægtig er der en gratis omparring.
    Hunnens ejer har rettigheden over alle ugerne, hvis de er dødfødte er det eget ansvar.
    Går hunnen hen og bliver syg/skader (som jeg bestemt ikke regner med) vil jeg have tilladelse til at tage hende til dyrlæge på din regning.
    Bliver dit marsvin syg efter besøget, er det for egen regning og hvis min han bliver det er det på min regning.

• #12   20. sep 2011 Normalt lader man han og hun gå sammen i 5 uger for at ramme 2 brunstperioder, bare et obs, til dine max 20-30 dage sammen..

• #13   20. sep 2011 normalt vælger man et tidsrum, der strækker sig over 2 brunstperioder - bare hvis ikke der er bid i første hug - og så er din tidsramme for lille. De fleste vælger at lade hunnen gå med han i 5 uger, for at være dækket ind over mindst 2 brunster.

• #14   20. sep 2011 okay har bare læst mange annoncer hvor det er 20-30 dage for jeg er helt ny på det her område

• #15   20. sep 2011 ods er så bare at du ender med at stå med hunnen over 2 omgange, fordi den tidsramme ikke altid kommer til at dække over 2 brunster.

At mange så skriver sådan... tjaeh.. så tænker de enten ikke over brunstperioder, eller lever i en lyserød bobbel hvor alle hunner bliver drægtige i første duskning smiley

• #16   20. sep 2011 okay ellers mangler der ikke noget til min kontrakt??

• #17   20. sep 2011 fisk... siden jeg ikke selv låner ud/ind, så har jeg nok ikke helt styr på alle situationerne.

• #18   20. sep 2011 Jeg ville slette det du har skrevet i parentes, da man må gå ud fra at du ikke har i sinde at skade hunnen.

Ellers lyder det fornuftigt nok smiley

• #19   21. sep 2011 Synes også du skal skrive noget i denne stil:

"Da jeg ikke vil have at min han (bestand hvis du har flere dyr) bliver syg og får utøj i pelsen, forventer jeg at dit dyr er smittefrit både sygdomsmessigt og utøjsmessigt. Ligeledes er min han/bestand også sygdomsfri og utøjsfri."

Så har du sagt at du ikke vil stå til ansvar for hvis den anden persons dyr smitter din han. Plus at du giver garanti for at det heller ikke er hunejers ansvar hvis din han smitter hendes/hans dyr.

• #20   21. sep 2011 CS:
    Det står der jo allerede....

• #21   21. sep 2011 Hvor?? Der står af hvad jeg ved kun at man har ansvar hvis dyret bliver sygt. Der står intet om at dyret skal være sundt og rask INDEN dyrene sættes sammen.

Kommentér på:
magler en kontrakt på udlånd til avl??

Annonce