736 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
21 Svar
magler en kontrakt på udlånd til avl?? magler en kontrakt på udlånd til avl??
hej vil gerne udlåne mit skinny marsvin til avl men jeg vil have der skal være kontrakt på det så ingen af os kommer i klemme er der nogn der har en god en???
0 synes godt om
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 12 Svar: 2.259
Jeg har aldrig skulle skrive under på noget da folk har tillid til at jeg ikke bare stjæler dem eller ikke passer dem ordentligt. Synes man skal stole på folk. Og hvis man mistænker dem for noget så lade hver med at låne.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
sep 2011
Følger: 1 Gnavere: 4 Emner: 1 Svar: 5
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
apr 2010
Det som den kan indeholde er sådan noget som, hvordan du forventet dyret bliver passet.. negleklipning, foder osv... hvornår du forventer at det tilses af dyrlæge, og hvem der skal betale. Hvem der skal betale hvis dyret kommer sygt hjem, og evt. smitter din bestand - og hvem der skal betale hvis du sender til udlån og bringer smitte til låners bestand (ringorm f.ex.).
Hvad hvis kuldet ikke bliver til noget... dødfødte, drægtighedssyge osv, vil det give 'ret' til en omparring med samme eller ny hun.
Du skal sådan set bare løbe skrækscenarier igennem i hovedet, og så plotte ned på papiret hvordan de undgåes.
apr 2010
apr 2010
hvis vi skal være helt realistiske, så er sådan en kontrakt egentligt ikke ret meget værd. Det kommer nemlig til at koste knapper, hvis man vil følge igennem på det pga misligeholdelse. For i bund og grund, så kan et tilsyneladende pålideligt menneske være en stor røv, når læsset vælter.
Derfor låner jeg af princip ikke mine dyr ud, lissom jeg ikke tager hunner ind til mine hanner. Jeg gider ikke stå og bøvle med smittefarer og evt. tumpede mennesker. Vennetjenester, det er noget helt andet - for her kender jeg folk ordentligt på forhånd.
maj 2010
Jeg er meget enig i at det med kontrakter dybest set ikke kan bruges, og man bør tænke sig godt om før man begynder at låne dyr eller låne dem ud.
---
Man kan sige, at du ikke rigtig kan stille noget op, hvis der er en der vil røvrende dig.
Men ellers er det vel bare helt generelle ting der skal skrives ned.
Hvordan med pris?
Hvem har retten til ungerne?
Hvad hvis der ikke kommer nogen unger?
Hvad gør man i tilfælde af sygdom?
apr 2010
Det er pænt nederen at stå i en situation og være dybt uenige og begge mene at 'det vidste den anden godt, for det var underforstået'
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.101
Jeg vil dog lige gøre opmærksom på ( da jeg ikke kan se det står nogen steder) at juridisk set kanen kontrakt ikke bruges til ret meget.
Men at få vendt tingene og blive enige kan den da bestemt bruges til.
sep 2011
Hunnen kommer her og går her i 20-30 dag max.
Hvis hunnen ikke bliver drægtig er der en gratis omparring.
Hunnens ejer har rettigheden over alle ugerne, hvis de er dødfødte er det eget ansvar.
Går hunnen hen og bliver syg/skader (som jeg bestemt ikke regner med) vil jeg have tilladelse til at tage hende til dyrlæge på din regning.
Bliver dit marsvin syg efter besøget, er det for egen regning og hvis min han bliver det er det på min regning.
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
apr 2010
sep 2011
apr 2010
At mange så skriver sådan... tjaeh.. så tænker de enten ikke over brunstperioder, eller lever i en lyserød bobbel hvor alle hunner bliver drægtige i første duskning
sep 2011
apr 2010
maj 2010
Ellers lyder det fornuftigt nok
apr 2010
"Da jeg ikke vil have at min han (bestand hvis du har flere dyr) bliver syg og får utøj i pelsen, forventer jeg at dit dyr er smittefrit både sygdomsmessigt og utøjsmessigt. Ligeledes er min han/bestand også sygdomsfri og utøjsfri."
Så har du sagt at du ikke vil stå til ansvar for hvis den anden persons dyr smitter din han. Plus at du giver garanti for at det heller ikke er hunejers ansvar hvis din han smitter hendes/hans dyr.
maj 2010
Det står der jo allerede....
apr 2010
magler en kontrakt på udlånd til avl??