{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kanin født Parring igen??
  • #1   9. sep 2011 Jeg ville vente 6 måneder eller mere da det tærer hårdt på et dyr at føde. Derfor er det vigtigt at den når at "sunde sig" og komme i form/normalvægt inden den skal til at gå igennem endnu en fødsel + pasning af unger

• #2   9. sep 2011 cs. Okay.. det lyder også meget rimligt...

• #4   9. sep 2011 det er også det jeg tænker... for det ville være synd hvis hun skulle igennem det med det samme, og ikke få ro til og komme sig igen!!!

• #6   9. sep 2011 ja der er rigtigt... med dette er første gang hun har skulle ha unger... så hun får en chance mere.... syntes jeg tit hører at de ikke altid har helt kontrol over situationen første gang..?? men det ved jeg ikke om passer??

• #7   9. sep 2011 Jo, det er rigtigt at det kan gå galt første gang. Det er også sket for nogle af mine gennem tiden, at de ikke har kunnet finde ud af at passe deres første kuld og har mistet en eller flere unger, men anden gang har de lært af erfaringen og er blevet rigtig gode og dygtige mødre.
    Synes bestemt ikke man skal tage en kanin ud af avl, fordi hun ikke kan finde ud af det første gang.

• #9   9. sep 2011 Jeg gør tit dét, at jeg parrer en erfaren hun samtidig med en førstegangsfødende. Hvis den førstegangsfødende så får uoverskueligt mange unger, eller hvis hun slet ikke kan finde ud af at passe dem, så kommer nogle af dem ind til den ældre hun.

• #11   9. sep 2011 PANDA: Det jo lige det.... syntes også hun skal ha en chance til.. prøver igen efter vinter.. og vi går varmer tider imøde... inden næste kuld skal laves.... er mega surt.. der var 5 stk. og de var alle rigtigt pæne i str, og hun har været god til og bide navlesnor over.. og de var alle intakte... så tror også hun vil blive en rigtig god mor næste år... når vi prøver igen....

• #12   9. sep 2011 Edita... jeg forstod godt hvad du mente... at hvis det forsat ville gå sådan er det ikke en man skal bruge igen. men som sagt var det første gang og prøver når det bliver godt vejr igen...

• #13   9. sep 2011 Fx har jeg lige parret Ginger som skal have sit første kuld, og Honey, som er en meget dygtig og erfaren mor.
    Der er altid en chance for at en førstegangsfødende som Ginger får brug for hjælp, og Honey kan til genæld snildt passe 10 unger med bind for øjnene og poterne bundet på ryggen smiley
    Ved at lave sådanne dobbelt parringer har jeg holdt liv i mange unger af førstegangsfødende som ikke kunne overskue det første kuld.

• #15   9. sep 2011 God idé at prøve igen når det bliver lidt varmere. Der sker tit dét at en førstegangs ikke kan finde ud af at få en unge tilbage i reden, hvis den er kravlet ud. Og det kan de altså ikke tåle på denne årstid.
    Det kan bedre gå hvis der er varmt smiley

• #16   10. sep 2011 Det er nu helt almindeligt brugt blandt rigtig mange, at man flytter ungerne til en anden hun, hvis en førstegangsfødende ikke kan finde ud af det. Som alternativ til bare at lade dem dø.
    I øvrigt mener jeg ikke at en hun har dårlige moderegenskaber fordi hun bliver overvældet/forvirret første gang. Det synes jeg er forståeligt. Men gentager det sig ved anden fødsel, så er det ikke en kanin der bør bruges i avl.

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #17   10. sep 2011 Enig med Maja.

Dog har jeg opflasket kuld, da moren døde.

• #18   10. sep 2011 Sunde gener og gode egenskaber ønsker vel alle opdrættere smiley

Kommentér på:
Kanin født Parring igen??

Annonce