{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.634 visninger | Oprettet:

Tegn på drægtigt marsvin? {{forumTopicSubject}}

Jeg tænker om der er små tegn der kommer i løbet af et marsvins drægtigheds periode, så man kan være "sikker" på der er unger.
fek.s Min hun, jeg vil gætte på at hvis der er unger, er hun omkring 2-3 uger henne, hun er begyndt at bule ud på maven, og så spiser hun en del mere end hun plejer..
Har billeder på min profil, hvor jeg selv synes man kan se det tydligt.
Men er der små tegn? og i så fald, hvilke??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tegn på drægtigt marsvin?
  • #1   27. jun 2011 Du kan ikke vide noget ud fra det du fortæller.

Hvis du kan finde ud af det kan man mærke fosterne i marsvin når de er omkring 1 mdr. henne i hvertfald hvis man er nogenlunde god. Det kan jeg som regl med mine.

Men du kan ikke rigtig sige noget med sikkerhed før hun er omkring 1 mdr. henne først der vil der være klumper i hende som fostre og først der vil hun sådanset begynde og bule osv.

• #2   27. jun 2011 Derudover var marsvinet godt nok ungt da det er sat til han. Hunnen har kun været 5 mdr. da du satte det til din han. Og vægten kunne også godt være højere på hende. Så du kunne nu godt ha ventet med at sætte hende til han. Det er noget tidligt i det synes jeg.

• #3   27. jun 2011 Har set billederne og der er ikke noget på dem der viser hun tydeligt skulle være drægtig, så det kan du ikke bedømme noget ud fra.
    Så du må jo bare væbne dig med tålmodighed til du kan mærke fostre i hende.

Jeg er dog enig med Sortfod. Synes alderen på både hannen og hunnen er i den lave ende smiley

• #4   27. jun 2011 hendes vægt vil begynde at stige, nok også appetitten, hun vil blive rundere og på et tidspunkt vil du ku mærke unger.
    min hun er drægtig og er ca 6 uger henne nu mindst. kunne mærke fostre/ganske svagt liv i uge 4 ca

• #5   27. jun 2011 Ved 4 uger er der altså ikke liv i fosterne. De er kun kugler og der er ikke liv i dem på det tidspunkt.

• #6   28. jun 2011 jeg ku mærke og skubbe til dem og der kom vibreren derinde fra ikke puf, men vibreren og det var ik freja der vibrerede smiley

hun kan dog også godt være længere henne end det jeg regner med. jeg har bare regnet ud fra den dag hun blev taget fra han og så frem.

• #7   28. jun 2011 Du skal altid regne fra den dag de er sat sammen og frem og ikke fra den dag de bliver taget fra hinanden. Den dag de er taget fra hinanden danner rammen for den dato hun senest skal nedkomme.

Og hvis der er mærket bevægelse eller lign. fra fosterne er hun længere henne end 4 uger med sikkerhed.

• #8   28. jun 2011 ja men regner med den sidste dag, får så kan jeg regne med hvornår der senest vil ankomme unger..men går og tjekker hende hele tiden.. der er kun 3 uger til den dato jeg har regnet til, og hvis hun så er længere henne, så skal jeg nok opdage det, for holder godt øje smiley

jeg regner på hun som minimum er 7 uger henne på torsdag.

• #9   28. jun 2011 Ja det kan jeg forstå men det er smartest og regne med første dag hvis man skal have hunnen flyttet alene eller væk fra hannen osv. Så hun ikke pludselig føder sammen med hannen osv.

Kommentér på:
Tegn på drægtigt marsvin?

Annonce