1.424 visninger
|
Oprettet:
Har fået 6 kaninunger igår. {{forumTopicSubject}}
Hej jeg skriver ang. Disse 6 unger vi har fået, hvordan opflasker jeg dem bedst og kan man bruge kaffefløde midlertidigt de har fået råmælk for igår var de godt buttede på maverne men idag er de lidt tyndere så derfor må jeg opflaske. Dem da mor tramper på dem og ikke giver dem mad øv håber at jeg kan få dem til at overleve. Gode råd modtages med kyshånd tak.
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.354
jan 2019
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 1
dec 2016
Følger: 2 Følgere: 2 Gnavere: 1 Emner: 1 Svar: 3
maj 2018
Følger: 23 Følgere: 21 Gnavere: 7 Emner: 2 Svar: 56
Jeg ville finde en plejemor til dem, hvis moren er ligeglad med dem som du siger. Men du skal være sikker, da det ikke gavner nogen at tage dem fra hvis hun rent faktisk passer dem
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 86 Gnavere: 22 Emner: 1 Svar: 150
Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
Derudover er det ikke unormalt, at det ser lidt voldsomt ud, når moren vil give ungerne mad. Man skal huske på, at deres knogler er bløde i denne alder og kan holde til mere.
Skal der derimod opflaskes, så ville jeg slet ikke begynde på det. De dør oftest ved opflaskning i den alder. Find i stedet en plejemor.
feb 2011
Følger: 36 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 810
apr 2017
Følger: 13 Følgere: 19 Gnavere: 2 Emner: 4 Svar: 22
Er par råd er at lade dem få så meget ro som muligt, da kaninen er byttedyr og i det fri vil skjule sin rede for rovdyr. Derfor er den heller ikke ved reden mere end et par gange i døgnet. Den passer ikke sine unger som fx en kat eller en hund gør det og det kan virke som om hun er ligeglad.
En måde at tjekke om de får mad er ved at mærke blidt på deres maver om de er fulde. Hvis de er tykke så får de mad -og ofte vil hun die dem, når ingen ser det.
Har fået 6 kaninunger igår.