{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
680 visninger | Oprettet:

ny med avl {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt en rigtig fantastisk marsvin og vil rigtig gerne sætte ham til hvis rådighed. Men jeg ved ikke hvilken race han er men høre der hvor jeg købte ham på tirsdag men hvilken race tror i han er?

Hvad skal man gøre for at få sit.marsvin godkendt i avlen
Skal den have samtale eller kan man godt få den godkendt uden?
Hvor kan man få sit marsvin avelsgodkendt

Hvis ikke han kan blive avls godkendt er der så stadig nogen der vil bruge en han der ikke er avlsgodkende? Håber i kan hjælpe mig og glæder mig til at høre jeres svar

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ny med avl
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #1   10. jun 2011 Enig med El-Sharifa .

• #2   10. jun 2011 Marsvin skal ikke avlsgodkendes...

Men er enig med de andre. Marsvin er flokdyr og bør derfor gå mindst 2 sammen (og her snakker vi af samme køn).

Hvorfor du vil låne ham ud til avl forstår jeg ikke. Du har jo knapt nok fået ham, og da han er kæledyr uden stamtavle er det heller ikke ligefrem fordi hans gener er nogle der bare MÅ deles med andre...
    Desuden er han jo også alt alt alt for ung på nuværende tidspunkt. Avl bør først komme på tale når han er min. 6 mdr. gammel for hans egen skyld.

• #3   10. jun 2011 en tavle er osse ret ligemeget, hvis han smides på hunner uden hos ejere der ikke er medlem af DMK.

Du skal stille dig selv flere spørgsmål..

-Hvorfor skal han avles på?
    - Hvilke kriterier vil man gerne tilføre ungerne?
    - Hvilken målgruppe tilhører køberne?

Hvis vi taler DMK, så er svarene noget i den her stil:
    - Fordi han er et eminent godt udstillingskæledyr efter DMK's standard.
    - Fordi han kan tilføre ungerne godt temperament og super skuldre/bygning.
    - Der satses på købere indenfor DMK, der kan bruge gode solide kæledyr til avl/udstilling.

Hvis svarene på de spørgsmål ikke er sådan, så er det ikke DMK som er satsningen, og så er der ingen som helst grund til at registrere nogetsomhelst.... så er det 'bare' udokumenteret stueavl.

• #4   10. jun 2011 Von Fancy ©
    jeg vil heller ikke låne ham ud til avl inu men var intrasseret om det var en mulighed at arbejde efter at han kunne bruges i avlen det er intet der er besluttet inu smiley

• #5   10. jun 2011 'alt' kan jo bruges til avl - du er stadig tilbage i hvorfor.
    Forstår ik lige den der med 'arbejde efter' - den må du lige uddybe?

Må tilstå, at hvis man bare vil avl for hyggens skyld, uden noget egentligt formål, så synes jeg ikke det er en skidegod ide. Så skulle han hellere have en kammerat af samme køn, eller kastreres og få en dame.

• #6   10. jun 2011 arbejde med mener jeg hvis den skulle avels godkendes og til udstillinger inden den kunne bruges vil heller ikke starte useriøs avl for hyggens skyld
    hvis der overhovdet bliver til noget og at han har temprament og psyke der er god og er et godt kæledyr emne der er vær at avle videre skal det være seriøs avl og vil heller ikke avle unger for at de bare bliver sendt i en dyrehandel og aldrig kommer videre

• #7   10. jun 2011 Enig med de andre, du bør finde en burkammerat til ham smiley

• #8   10. jun 2011 Det hænger jo heller ikke helt sammen.

Hvis du udlåner, så har du ingen rettigheder over det kuld - og hvordan vil du så sikre at de ikke bare ender i dyrehandlen eller det som er værre.

Avl = risici.

Den risiko, som DU får, ved at udlåne - det er at du ikke kan være sikker på at grisen bliver behandlet efter dine kriterier under udlåningen... plus at du ikke kan være sikker på at du ikke får en gris hjem, der har lus, selnik, svamp eller lign. med sig.

• #9   10. jun 2011 Lykkeline
    nu var spørgsmålet ikke om hvor vidt han skulle have en burven

Sweet Leafs Opdræt ™
    som jeg skriver er det ikke sikkert at han skal i avlen det var bare en tanke og ville bare vide noget om om den skulle være kåret osv.

• #10   10. jun 2011 Jamen, så kan jeg svare på dit spørgsmål og sige at jeg synes at det er en dårlig idé at sætte et marsvin i avl når du ikke engang ved hvilken race han er, for så ved du vel heller ikke hvad der ligger bag ham smiley Værsågod, nu har jeg svaret, så kan jeg vel godt gentage at jeg synes at du skal skaffe en burven til dit marsvin, da marsvin er flokdyr og har brug for at gå flere sammen.

Kommentér på:
ny med avl

Annonce