9.913 visninger
|
Oprettet:
• Gustav & Manze vil gerne udfordres • .
2. mar 2011 Følger: 24 Følgere: 23 Gnavere: 7 Emner: 5 Svar: 13
2. mar 2011 Følger: 24 Følgere: 23 Gnavere: 7 Emner: 5 Svar: 13
kanin unger {{forumTopicSubject}}
hej min kanin har lige født.. og jeg ved ikke så meget om unger..så har lige nogle spørgsmål
1. hvornår må man holde dem
2. hvornår må de tages væk fra moderen.
3. hvornår må de komme ud i græsset.
4. hvornår spiser de selv?
5. hvornår får de øjne.
håber i har et svar :D..
Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
mar 2011
Følger: 24 Følgere: 23 Gnavere: 7 Emner: 5 Svar: 13
apr 2010
Følger: 23 Følgere: 22 Gnavere: 10 Emner: 25 Svar: 111
Hun prøver det fordi hun syntes det kunne være spændene!
Men mine unger er fra den 13 i denne mdr og de har øjne og kravler rundt. Du må tage dem op med det samme hvis du røre ved moren først (selvom min var ligeglad med om jeg gjorde det eller ej)..
Held og lykke med dem og skriv gerne til mig hvis der er mere..! ;:D
Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
2. hvornår må de tages væk fra moderen.= 8 uger
3. hvornår må de komme ud i græsset. = 3-4 uger. Ikke for lang tid af gangen.
4. hvornår spiser de selv? = 3-4 uger begynder de at smage på maden - men det burde du jo selv vide, når du har haft unger før?
5. hvornår får de øjne. mellem 10 - 17 dage. Det burde du da også selv vide, når du har haft unger før?
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 101 Gnavere: 10 Emner: 144 Svar: 2.804
Du kan kigge til ungerne hver dag fra de er født, men lad være med at løfte rundt på dem før de får øjne.
Kaninunger må flytte fra deres mor når de er 8 uger. Nogen avlere vender dem fra ved 6-ugers alderen, men lader dem bo med deres søskende til de er 8 uger.
De må komme ud når de er ca. en måned gamle, men ikke for lang tid ad gangen, da der stadig er koldt på jorden.
De begynder at smage på moderens mad når de er ca. en måned gamle
Kaninunger får normalt øjne når de er 10-12 dage gamle, men der kan sagtens gå længere tid.
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.354
- Du må begynde at tage ungeren op og med ind når de begynder at forlade reden Men kig på morens adfærd når du er ved ungerne
2. hvornår må de tages væk fra moderen.
- De må sælges når de er 8 uger. Mange tager dem fra når de er 7 uger. Jeg lader dem bare gå så længe de kan sammen
3. hvornår må de komme ud i græsset.
- Når de begynder at forlade reden. Og kun lidt af gangen.
4. hvornår spiser de selv?
- De begynder at smage til maden når de begynder at forlade reden. De spiser det moren spiser når de er mellem 3-4 uger.
5. hvornår får de øjne.
- Meget forskelligt. Som regel når de er mellem 9-11 dage, dog har jeg nogle som først fik det som 16 dage ca.
mar 2011
Følger: 24 Følgere: 23 Gnavere: 7 Emner: 5 Svar: 13
simone f: JEG har ikke haft men altså min kanin var faren, det var min bedste venindes kanin der var moren.. så det har ikke så meget været mit ansvar...
og til alle fordi jeg spørg om det her. så betyder det ikke ungerne ikke bliver passet ordenligt.!.. min veninde som har kanin ungerne hendes mor ved også meget om kaniner og har selv haft mange unger .
kanin unger