{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Race på dværghamstere?
  • #1   29. apr 2010 Der er ikke noget der hedder racer, det hedder arter smiley

Hvis du har købt den i en dyrehandler eller af en der ikke er opdrtter kan du ikke være sikker på din hamster er renartet, dvs den så er en hybrid mellem Cambells og Vinterhvid, hvis den er det, skal man helst ikke avle på dem, da der i forvejen er alt for mange hybrider.

• #2   29. apr 2010 Jeg synes slet ikke at de ligner hinanden, når jeg kigger på andres billeder af vinterhvide dværghamstere ligner min ene sådan en, men når jeg kigger på den anden (tror) jeg at den ligner sådan en cambells :S

• #3   29. apr 2010 Jeg tror de begge er hybrider Tulle ser ud til at ha været en tur i vinterpels smiley

• #4   29. apr 2010 De er osse begge fra en dyrehandler, endda den samme.. Så det kan da godt være de er hybrider smiley Gør nu heller ikke noget, var bare nysgerrig smiley

• #5   29. apr 2010 Jeg har en hvid hamster, men ved ikke hvad art den er, men er de hvide som regel hybrider? De sagde i dyrehandleren, at dens farve hed Safir Pearl. Har det noget at sige eller hedder alle hvides hamsters farve det?

Jeg har næsten lige købt to hamstere mere og der fik jeg afvide de var Robrovski, kan man ikke regne med, at de er "rene"? Jeg synes i hvert fald nemt man kan kende dem. Har set sådan nogle før, men der vidste jeg ikke hvad de hed.

• #6   29. apr 2010 Line H - De hvide kan både være renartede og hybrider, det er ikek altid noget man kan se på dem, men i dyrehandlerne blander de somregl cambells og vinterhvid ind under samme navn, nemlig sirbiriske, derfor kan man være næsten 100 procent sikker på at hvis man køber i en dyrehandel så er det en hybrid..

Roborovskier kan godt være rene, der er vinterhvid og cambells der er problemet smiley Deror hvis man vil have en renartet af dem er det bedst at kontakte en registreret opdrætter

• #7   29. apr 2010 Okay, mange tak smiley Den hvide gik også sammen med en grå, så det er nok en hybride.
    Ved du hvor tit robrovskier får unger? for det er nemlig en han og en hun jeg har. De sagde i dyrehandleren at den art var flokdyr, så derfor købte jeg to og det blev en han og en hun.

• #8   29. apr 2010 Jeg kender desværre ikke så meget til roboerne smiley Jeg har godt hørt at nogle har haft dem i flok, men jeg har ikke lige fulgt med i hvordan det var gået dem smiley

• #9   29. apr 2010 okay, jeg tror det går fint. De virker som om de hygger sig og er tit helt op ad hinanden, men siger godt nok også nogle lyde engang i mellem, men det er nok meget normalt.

• #10   29. apr 2010 Så længe de ikek bider hul ville jeg ikke være bekymret, nogle gnavere slådser bare voldsomt smiley

Jeg har selv haft en del rotter, og rotter kan skrige højt bare de andre kigger på den hvis de ikke lige er helt perle venner, så det kan lyde meget værre end det er smiley

• #11   29. apr 2010 Okay, der er ikke hul på nogen af dem. Det er heller ikke så mange lyde de siger, det er bare et par pive lyde og det er kun et par gange om dagen. Bare et eller to piv.

• #12   29. apr 2010 Det er nok bare deres advarselslyde smiley

• #13   29. apr 2010 Ja smiley Du skal have mange tak for hjælpen smiley

• #14   29. apr 2010 Det var så lidt smiley

• #15   1. maj 2010 alle dværge solgt som vinterhvide, campbells, sibirisk, russisk købt ved dyrehandlere, eller som ikke er stamtavle berrettiget bør anses som hybrider for det er de med 99,9% sikkerhed
    lige meget hvor meget dyrehandlerne forsikre en om de er renartede, for dyrehandlerne aner intet om hvor dyrene stammer fra, og om deres forældre og hvad der ligger længere bagud i linierne.

Roborovskier og kinesiske dværghamstere kan ikke være hybrider

og de to der blver spurgt til er hybrider, der er meget tydeligt både campbells og vinterhvid inde over.

• #17   8. maj 2010 fordi roborovskier og kinesiske ligger så langt fra campbells og vinterhvide at en parring mellem arterne ville være komplet umuligt.
    til gengæld er vinterhvide og campbells meget tæt i familie, men deres genetik adskiller dem dog, så der kan parring imellem arterne lade sig gøre, desvære bliver unger efter en sådan artsblanding fertile.
    men det er absolut ikke en god ide at gøre det for deres genetik passer på ingen måde sammen og det kan give store problemer

Kommentér på:
Race på dværghamstere?

Annonce