Kaninsygdom! {{forumTopicSubject}}
Hej med jer.
Ja i får lige historien først.
Jeg fik min kanin d. 6/3 så han er ikek ret gammel. Allerede dagen efter begyndte han at nyse og han begyndte også at blive snottet. Jeg kørte selvfølgelig til dyrlægen med ham hvor han fik en behandling som skulle vare i 8 dage. Efter behandlingen blev han faktisk rask men dette holdte desværre kun i en uge, så var den gal igen, jeg tog ham til dyrlægen endnu en gang, og min dyrlæge sagde så at der var chance for at det kunne være den frygtede sygdom Pasteurellosis (staves?). Han er nu igang med sin anden behandling men hvis dette ikke virker så er han nødt til at blive aflivet desværre
Mit spørgsmål lyder så:
Hvordan kan jeg fremover forhindre at jeg får en kanin med denne sygdom en gang til (hvis det dog er den sygdom). Hvad skal jeg kigge efter når jeg henter min kanin ved avleren ? hvad kan jeg gøre for at forhindre det ?
apr 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 23 Svar: 89
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 101 Gnavere: 10 Emner: 144 Svar: 2.804
Har haft en kanin der var allergisk overfor halm, hun nøs også, og hendes næse løb Vi begyndte at have hende til at gå på piller istedet for, og så stoppede hun med at nyse med det samme.
apr 2010
. men hvad skal jeg så give ham til at bygge rede i ? :S
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 101 Gnavere: 10 Emner: 144 Svar: 2.804
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 215 Gnavere: 31 Emner: 53 Svar: 1.080
En seriøs avler vil hjælpe dig fra før du køber kaninen til den en dag måske ikke lever mere.. Fx. med negleklipning nogle gange om året..
En seriøs avler har avlet i mange år, og har en stor viden om dyrene, og om familien, og kan rådgive dig om, hvad det er for en kanin du får dig ..
(Jeg har kaniner der er allergisk overfor hø/halm )
apr 2010
Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
apr 2010
Men nu har han altså været ved dyrlægen 2 gange og er i gang med antibiotika kur nummer 2 - jeg vil IKKE anbefale den avler da!
Kaninsygdom!