594 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

kan hun gå sammen med en anden?(Marsv) kan hun gå sammen med en anden?(Marsv)

Hej folkens.

Nu har jeg set at der er mange kloge marsvin folk.
Min Veninde har et Marsvin, som altid har gået alene, og ca. 6 år. Kan hun stadig gå sammen med en anden hun eller er det for sent? Marsvinet har grå stær, så hun ikke kan se så godt. Hun kan finde på at nappe lidt, da hun ikke kan se ordenligt, og hvis hun bliver forskrækket.

Så spørgsmålet er kan det lade sig gøre når hun altid har været alene?
Skal det være en på næsten samme alder som hende, eller er det lige meget?
Hvordan skal buret så laves om, skal der flere huse, eller?

Da min veninde virkelig gerne vil havde selskab til sin.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan hun gå sammen med en anden?(Marsv)
  • #1   7. apr 2011 under normale omstændigheder vil det kunne gå... så jeg ville prøve med en unge.

Der KAN så opstå tilfælde i gråzonen, hvis det drejer sig om en hun, der er blevet taget fra sin mor for tidligt, og så derefter har levet alene... så er den nemlig gået glip af prægningsfasen, og har meget svært ved at forstå og kommunikere på 'marsvinsk'.

• #2   7. apr 2011 Okay super mange tak smiley

• #3   7. apr 2011 Må ærligt indrømme, at jeg nok ikke vil turde - primært pga. hendes grå stær, en ung hun kan jo hurtigt forskrække hende og give problemer?

Synes den er lidt tricky, normalt synes jeg det er synd for marsvin at gå alene - men er også synd hvis en gammel hun bliver stresset af en ny ung og livlig ven, hun ikke altid kan se.

Og hvad så når den gamle ikke kan mere, - skal den unge så gå alene eller?

• #4   7. apr 2011 Fordi den går alene er at hendes forældre ikke synes hun kunne klare 2, dengang. Hun regnede med at købe en ældre marsvin, men på grund af grå stæren kan det måske være et problem.

Men hun ville gerne skaffe sig et ældre marsvin, men hun har tænkt om på det. Med grå stæren osv. hun ville bare høre hvad si synes, jer der ved mere om det.. smiley

• #5   7. apr 2011 En mulighed kunne også være at anskaffe to unger - så har de hinanden, når den gamle ikke er her længere.
    Og hvis den gamle slet ikke kan tackle det, kan hun lade de to unger gå i et bur for sig selv - medmindre hun slet ikke har lyst til at få et ekstra bur med marsvin.

Hun kunne også prøve at kontakte en opdrætter, og spørge om hun måtte "låne" en hununge, og se hvordan hendes gamle hun reagerer på den. Og så have en forudgående aftale med opdrætter om, at går det skidt med de to, så får opdrætter ungen tilbage.

• #6   7. apr 2011 Mange tak for idéerne og rådene!

Kommentér på:
kan hun gå sammen med en anden?(Marsv)

Annonce