9. apr 2010 Følger: 10 Følgere: 9 Gnavere: 4 Emner: 16 Svar: 191
kan hun gå sammen med en anden?(Marsv) kan hun gå sammen med en anden?(Marsv)
Hej folkens.
Nu har jeg set at der er mange kloge marsvin folk.
Min Veninde har et Marsvin, som altid har gået alene, og ca. 6 år. Kan hun stadig gå sammen med en anden hun eller er det for sent? Marsvinet har grå stær, så hun ikke kan se så godt. Hun kan finde på at nappe lidt, da hun ikke kan se ordenligt, og hvis hun bliver forskrækket.
Så spørgsmålet er kan det lade sig gøre når hun altid har været alene?
Skal det være en på næsten samme alder som hende, eller er det lige meget?
Hvordan skal buret så laves om, skal der flere huse, eller?
Da min veninde virkelig gerne vil havde selskab til sin.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Der KAN så opstå tilfælde i gråzonen, hvis det drejer sig om en hun, der er blevet taget fra sin mor for tidligt, og så derefter har levet alene... så er den nemlig gået glip af prægningsfasen, og har meget svært ved at forstå og kommunikere på 'marsvinsk'.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Gnavere: 4 Emner: 16 Svar: 191
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
Synes den er lidt tricky, normalt synes jeg det er synd for marsvin at gå alene - men er også synd hvis en gammel hun bliver stresset af en ny ung og livlig ven, hun ikke altid kan se.
Og hvad så når den gamle ikke kan mere, - skal den unge så gå alene eller?
apr 2010
Men hun ville gerne skaffe sig et ældre marsvin, men hun har tænkt om på det. Med grå stæren osv. hun ville bare høre hvad si synes, jer der ved mere om det..
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 11 Gnavere: 6 Emner: 53 Svar: 472
Og hvis den gamle slet ikke kan tackle det, kan hun lade de to unger gå i et bur for sig selv - medmindre hun slet ikke har lyst til at få et ekstra bur med marsvin.
Hun kunne også prøve at kontakte en opdrætter, og spørge om hun måtte "låne" en hununge, og se hvordan hendes gamle hun reagerer på den. Og så have en forudgående aftale med opdrætter om, at går det skidt med de to, så får opdrætter ungen tilbage.
apr 2010
kan hun gå sammen med en anden?(Marsv)