{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp vi har fået hamsterlinger
  • #1   14. mar 2011 Hamsterunger smiley

Hvilken hamsterart er det?

• #2   15. mar 2011 guld hamster

• #3   15. mar 2011 i skal lade moderen passe ungerne, lade være at røre ved dem, hverken mor eller unger

• #4   15. mar 2011 Hvis man aldrig røre ungerne bliver de ikke håndtamme..

Når ungerne har fået hår og øjne kan man rolige begynde at røre ved dem..

Jeg ved desværre ikke hvor længe guldhamsterunger skal gå hos deres mor

• #5   15. mar 2011 De skal fra moderen når de er mindst 4 1/2 uge og max 5 uger. De bliver kønsmodne når de er 5 uger så de skal også deles op i hanner og hunner.
    Og det bedste vil være at de får hvert deres eget bur hurtigst muligt efter, da de ikke kan gå sammen selvom de er søskende. Det kan gå godt nogle dage, uger og sjældent måneder men pludselig får de nok og så skader eller dræber de hinanden.
    Sørg for at der altid er rigeligt med foder og giv lidt grønt dagligt. Og så ca. 1 teske katte tørkost dagligt (der er vigtige proteiner osv. i det)
    Samme kost er godt for ungerne når de tages fra moderen.
    Husk at øge foder mængden i takt med at ungerne vokser. Når de er 2-3 uger begynder de at spise selv (men er stadig afhængige af moderen til 4 ugers alderen)

• #6   15. mar 2011 ja men de spurgte hva de sku gøre nu, og hvis de begynder at rode med en for det første alt for ung mor, blir hun stresset, og så risikere de hun æder ungerne....
    ved da godt at man skal håndtere dem når de får øjne, men for mig at høre så er de lige født ????

• #7   15. mar 2011 Om ungerne skal håndteres nu eller senere afhænger 100% af moren!
    Hvis moren ikke virker sur eller udfarende kan man altså SAGTENS håndtere ungerne allerede nu!

start med at lokke moren væk, og op i en transportkasse.
    tjek hurtigt ungerne, lav en optælling på antal og tjek at alle er i live og har det godt.
    det kan man roligt gøre to gange dagligt! smiley
    Når ungerne er 7 dage, kan man sagtens begynde at pille mor fra i en kasse, tage ungerne ud af reden og lige håndtere dem kort, så de vænner sig til ens lugt af menneske.
    Så snart de har øjne skal de håndteres flere gange dagligt for at blive ordentligt håndtamme.

Til moren:
    Giv hende masser af toiletpapir til reden. Hun skal hele tiden have så den kan holdes ren og varm. Fjern evt. noget af det beskidte, men fjern aldrig hele reden de første 16 dage.
    Sørg for hun har masser af god mad, og giv hende gerne kattemad dagligt, så hun får rigeligt med protein.

Når unger bliver 14-16 dage får de øjne og spiser for alvor selv. sørg for der er rigeligt foder og killingefoder (find evt. en lille prøvepose e.l. - det er billigst), og dagligt giv tilskud i form af babygrød, altromingrød eller havregrød.

Fjern løbehjul, hvis hun har sådan et! Hun skal IKKE have løbehjul, mens hun har unger!

og ungerne skal være 4 uger, når de tages fra.

• #8   15. mar 2011 Jeg skrev jo netop hvad moren skal have af foder osv. og det burde ikke være nødvendigt at gentage at man ikke skal røre ungerne før de begynder at kravle rundt. Af samme årsag må man kun lige fjerne det værste tis og bæ hvis man kan komme til det.
    Hvis hunnen er tryg og håndvant kan man evt. rense den ene halvdel af buret og lægge nyt redemateriale der ind, vil hun i nogen tilfælde flytte ungerne/reden over på den rene del og man kan se skifte den anden halvdel dagen efter. Men kun gennem lågen og uden at flytte rundt på buret.
    Ts er 38 år så satser sørme så at han kan tænke selv også smiley

• #9   15. mar 2011 slap nu lige af Mia...
    jeg gentager jo netop ikke hvad du siger, men har div. tillæg og kommer med det JEG har gjort ved de seneste 6 guldhamsterkuld...

• #10   15. mar 2011 Pia, det var skam ikke dit indlæg jeg kommenterede. Og er helt afslappet smiley
    Hav en god aften smiley

• #11   15. mar 2011 takker for de mange svar

Kommentér på:
Hjælp vi har fået hamsterlinger

Annonce