5.400 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

drægtig kanin drægtig kanin

Hej.
Jeg har lige nogle spørgsmål. Min dreng har to kaniner som han satte sammen den 22 marts. men her i går havde hun plukkede sig, så den var jo falsk gravid. han satte dem så sammen igen i går, inden jeg opdagede det, jeg tænker at det måske var for hurtigt, eller kan den godt være blevet gravid i går?

Han gjorde hendes bur rent i går for den pels den havde bygget rede af, men her til morgen har den bygget en ny.
hvad gør vi lige?
og tro i at den kan være blevet gravid her i går?
efter parringen faldt hannen ned og gav sådanne nogle lyde fra sig af, har læst at det gør den, men er det et tegn på at parringen er lykkes for dem?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  drægtig kanin
  • #1   10. apr 2010 hej

jah det er det.. hvorfor tror du ikke hun er parret første gang de satte dem sammen ????

• #2   10. apr 2010 Det tro jeg også, men siden den plukkede sig i går, har jeg læst mig frem til at den må være falsk gravid. så derfor tænker jeg jo at det må være mislykkedes første gang.

• #3   10. apr 2010 Jeg synes bestemt i lige skal se tiden an, for det lyder underligt at den bygger rede igen allerede hvis der ikke var sket noget første gang.
    Men at hannen falder af, er jo der den kommer, det derfor man siger at parringen er lykkedes. men der er jo ingen garenti bare fordi den falder af smiley

• #4   10. apr 2010 Nej vi må være tålmodige og se tiden an. Men jeg læste på en hjemmeside, at man skulle gøre buret rent, efter den havde været falsk gravid for ellers blev den ved med at plukke sig, så måske er det derfor den plukker sig igen, selv om vi har gjort det rent.

• #5   10. apr 2010 nogle kaniner når de er falsk gravide, virker det at rense buret eller bare fjerne pelsen, og så stopper de, andre plukker igen og igen så længe man fjerner det. Det er meget forskelligt.

• #6   10. apr 2010 ok vi må nok bare vente og se og give den ro og se hvad der sker. for hvis den er blevet gravid her i går, så duer det nok ikke at sætte dem sammen igen om nogle dage.

• #7   10. apr 2010 Skal I være (næsten) sikre på at få unger, så sæt dem sammen et par gange om dagen den næste uges tid smiley

• #8   10. apr 2010 ok kan vi også godt gøre det hvis den nu er blevet gravid her i går? vil der ske noget ved det tro du ?

• #9   10. apr 2010 Slet ikke.. Man kan jo ikke se på kaninen, om den er blevet drægtig igår;)

Desuden vil hannen helt sikkert synes det ville være alletiders smiley

Hvis hunkaninen blvier aggresiv overfor ham, så skil dem ad med det samme..

• #10   10. apr 2010 ok det prøver vi så. Tak for din hjælp ;0))

• #11   10. apr 2010 Så lidt smiley

• #12   10. apr 2010 Hej:)

Jeg har selv haft alskillige parringer, og jeg har ikke oplevet at de ikke er blevet gravid første kan endu, hunnen bygger en rede 1-2 dage inden den føde.
    Men den kan også tro at den er gravid, det gør de fleste af mine kaniner lige nu, faktisk kun dem der ikke har fået unger før, og så bygger de en ræde, og plukker sig smiley

• #13   10. apr 2010 Hej.
    Jeg syntes også det er lidt underligt at den ikke er blevet gravid, man høre så meget om at kaniner de bare kan få så mange kuld, og man skal passe på.

Vi har så lige sat dem sammen igen, og hun kaninen ville ikke rigtig være med til det, som den ville i går, da løftede den halen, men i dag ligger den bare stille mens han kaninen prøver alt hvad den har lært ;0)) så jeg tænker at den måske er blevet gravid i går også ikke gider det pjat mere.

• #14   10. apr 2010 Hej smiley

Det kan være:)

Hunnen er drægtig i 30-35 dage, aftenen inden hun føde laver hun en rede, de fleste føder om natten, jeg har dog oplevet at det er gjort om dagen.

Det lyder som om jeres hun kanin er drægtig, vi lukker dem altid kun sammen en gang, og hannen parre dem fra alle sider, og hunnerne er heller ikke altid med på det:)

• #15   10. apr 2010 Ja vi må håbe det er lykkes denne gang.

• #16   20. maj 2010 jeg har en hunkanin som blev paret her for en måned siden og hun har ikke født endnu... og den parring var gennemført... hvad gør jeg ??? :S

• #17   21. maj 2010 Vores kanin fødte på dag 31. bygger den rede? de kan vidst gå op til 34 dage. og hvis den ikke føder ja så må du sætte dem sammen igen. det var det vi gjorde da vi opdagede at vores var falsk gravid, men hvis de er falske gravid så plukker de sig ca på dag 14. Da vi satte dem sammen anden gang lykkedes det og den fik 8 unger hvor en af dem døde dagen efter men de andre lever i bedste velgåendehed.

Kommentér på:
drægtig kanin

Annonce